ماجرا از آنجا شروع شد که ما  تصمیم به انجام کار متفاوتی گرفتیم. اول به فکر نوشتن کتاب افتادیم، اما سرانه مطالعه در کشورمان بسیار پایین است. اگر اینطور نبود که همین کتابهای پر ارزش همچون شاهنامه فردوسی، منطق الطیر عطار، مثنوی معنوی مولانا، دیوان حافظ، گلستان و بوستان سعدی و... از نظر محتوا و مفهوم ما را بس بود.

 

تا اینکه فکری به ذهنمان رسید، چرا محتوای کتاب ها و ادبیات وطنمان را طور دیگری به نمایش نگذاریم؟

چه محصولاتی نسبت به کتاب مصرف کننده بیشتری دارند؟ چطور از آنها برای تبلیغ کتاب و ادبیات استفاده کنیم؟

وقتی برند ها و فرهنگهای دیگر برای تبلیغ خودشان از لباس استفاده می کنند چرا ما اینکار را نکنیم؟ ما می توانیم با تولید و پوشیدن لباسهایی با محتوای ادبی به یکدیگر یادآوری کنیم که چه منابعی داریم.

جواب همه این سوالات تشکیل گروهی به اسم طراحی روشن بود. طراحی روشن فرهنگ دادن هدایای خاص و متفاوت به دوستانتان است.


اگر شما به دوستتان یکی از لباس های طراحی روشن را هدیه بدهید، علاوه بر شاد کردن وی، او را تشویق کرده اید که  به سراغ کتابی که مرتبط با طرح آن لباس است برود و وقتی آن لباس را می پوشد، از بین رهگذران و افرادی که لباس او را می بینند، اگر فقط یک نفر در روز با آن طرح رابطه برقرار کند، شما کار بزرگی انجام داده اید.

طراحی روشن به جای کتاب هر کدام از لباس ها را تبدیل به برگی از ادبیات کشورمان کرد، که هدیه داده می شوند، پوشیده می شوند و بصورت تابلویی متحرک در جامعه هستند.

طراحی روشن یک فروشگاه نیست، طراحی روشن فرهنگ دادن هدایای خاص است، که در حال حاضر بوسیله تی شرت، مانتو، پیراهن، شال و... فعالیت دارد.

طراحی روشن تولیدی لباس نیست، طراحی روشن ادبیات، هنر، خوشحالی و ارزش را در قالب لباس به شما ارائه می کند.

این فرهنگ طراحی روشن است، فرهنگ هدیه دادن، هدیه ای که علاوه بر شادی، دارای محتوای هنری، ادبی و سنتی باشد.

m

ملیحه ناروئی(بخش طراحی) :

از بچگی همه دنیای من مداد و کاغذ و نقاشی بود، علاقه زیادی به طراحی داشتم و تصمیم گرفتم به فراگیری هنرهای تجسمی بپردازم.

هیچگاه دوست نداشتم کارهای معمولی و روتین انجام بدهم و این طرز تفکر باعث برگزاری 3 نمایشگاه متوالی نقاشی روی لباس با عنوان " تابلوم بپوش" و آغاز فعالیت گروه روشن شد.

و اکنون بعنوان مدیر بخش طراحی در گروه طراحی روشن فعالیت دارم.


: صابر طهانی (بخش ارتباط با مشتری و مشاوره)

کل دوران کودکیم را در بین مجله های گل آقا و کیهان کاریکاتور و... گذراندم، آنقدر غرق بودم که فکر می کردم اول کاریکاتور را باید یاد گرفت بعد پرتره و همینطور هم یاد گرفتم، به خودم که آمدم دیدم کاریکاتور را راحت تر کار میکنم.

به نقد و طنز علاقه زیادی داشتم و اینگونه بود که بصورت غیرآکادمیک کارتون را فرا گرفتم ، البته بنظرم رشته مهندسی نیز کمک شایانی کرد!!!

مدتی را با نشریات فعالیت داشتم و بعد از آن در کانون تبلیغاتی مشغول به کار شدم ولی احساس میکردم خلاقیتم در حال خاموشی است تا اینکه به طراحی روشن پیوستم و.....

 


طراحی روشن هر روز با دوستانی که پیدا می کند بزرگتر می شود و روشنی آن به دوستان فراوانی که دارد و خواهد داشت مرتبط است.